Sider

mandag 21. mars 2011

Liten dukke

For et års tid siden laget jeg denne lille dukken.

Dukken ble laget etter inspirasjon fra dukkeboken "Sy mjuka dockor" av Karin Neuschutz. Den er ganske liten, men den ble desto søtere :-).  Jeg heklet kjole i denne herlige rosa/lilla fargen og en grønn lue i Drops Alpakka garn samt broderte på noen roser og blader. Jeg heklet også lange underbukser og en rød kåpe. Kåpen og rosene er heklet i et rødt garn jeg fant på Nille. Garnet skifter mellom rosa og rødt så jeg synes det blir spesielt fint til småbrodering.



Ellers er det nå tid for å sette stiklinger, så jeg har hentet fram alle Dronning Ingrid pelagoniene mine fra sin hvilestund på hytten og har nå satt nye stiklinger. Jeg bare klippet av skudd og satt de i litt såjord. Etter to   uker vokser de nå fint og forhåpentligvis blir de slik som dette når det nærmer seg sommeren :)                   





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...