Sider

søndag 8. september 2013

Mariusjakke


Jeg er endelig ferdig med en Mariusjakke til misten på 7 år. Jakken har ligget nesten ferdig i ca. (kremt) ett år. Jeg strikket den rundt og frykten for å klippe i jakken medførte at den ble liggende altfor lenge.


Jakken passer heldigvis godt og mottaker er fornøyd :)


Mønsteret er hentet fra den siste Mariusboken og var opprinnelig en genseroppskrift. Jeg tilpasset den litt ved å lage den litt smalere og lengre. Garnet er Ask - Hifa2. Mottakeren valgte selv fargene og kombinasjonen hvitt mønster på lilla bunn ble fin.


Jeg strikket opp et ekstra stykke på midten som senere ble klippet opp og sydd inn bak stolpene foran. Etter å ha lest gode tips fra Pinneguri både her og her gikk det egentlig som en lek og det var fort gjort. Jeg valgte å sy en søm på maskin over maskene på hver side før jeg klippet.  



 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...