Sider

torsdag 23. august 2012

Garnhimmelen

Det ble en lang bloggesommerferie, men nå er jeg endelig tilbake :) Til tross for bloggetørken har jeg imidlertid fått gjort litt av hvert på den kreative fronten - blant annet har arbeidet med vinterbunaden fra Hardanger skutt fart! Mer om det i et senere innlegg.


I sommer var jeg innom garnhimmelen på Hillesvåg utenfor Bergen - nemlig Hillesvåg Ullvarefabrikk. Her har de jammen mye fint, og det er praktisk talt umulig å komme tomhent ut.



Jeg kjøpte flere farger i Ask Hilfa 2, og de melerte fargene er helt nydelige. Garnet er fint til mønster da både farger og strukturer kommer fint frem i strikkeplagget. Skal vise både pulsvanter, hals og luer som jeg har strikket i dette garnet om ikke lenge.


Når jeg var på fabrikken fikk jeg også omvisning på "loftet" hvor garnet produseres. Veldig kjekt :) Der hadde de fine poser med merinoull til filting som jeg også bare måtte kjøpe med meg.


Så er man i nærheten, vil jeg anbefale en tur til Hillesvåg - man får til og med 10 % rabatt når man handler på fabrikken - kjekt :). For de som er lengre unna har de også nettbutikk: Ull.no.

(For ordens skyld: Dette innlegget er ikke sponset)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...