Sider

mandag 16. mai 2011

Minigrønnsakshage

Det spirer og gror over alt ute for tiden, også i den lille hagen vår. Jeg har plantet blomster og sådd, og nå begynner arbeidet å gi resultater:)






I vår kjøpte jeg meg et minidrivhus på Plantasjen og her har jeg sådd frø som nå er satt ut i hagen. Fordi det er veldig mye snegler her jeg bor, dyrker jeg nå kun salat i dette minidrivhuset - ellers vil sneglene samle seg oppi salaten og spise opp alt. Skikkelig ekkelt rett og slett. Nå får salaten endelig stå i fred.
 
 Det er jammen kjekt å kunne plukke sin egen ferske salat til middag :)


Minigulrøtter kommer snart


Minispinatblader er godt å ha i salaten.



Og i dag plukket jeg endelig den første reddiken til å ha på brødskiven!


Jeg har ikke så mye plass å dyrke grønnsaker på så jeg har i stedet kjøpt meg endel hagejordsekker. Sekkene er lagt på to paller som jeg hadde liggende for å få dem litt opp fra jorden og forhåpentligvis litt vekk fra sneglene, men det går fint å ha dem rett på bakken også. Jeg skar så vekk en firkant på hver sekk og sådde frø. Hver sekk har vært dekket av en gjennomsiktig plastsekk slik at det ble som et lite minidrivhus på hver sekk, men plasten er fjernet nå. Jeg brukte rett og slett de plastsekkene vi får utdelt til å sortere plast i. De var store og solide med små hull i - og fungerte helt perfekt. Husk å stikke noen hull i bunnen på hver jordsekk slik at vann får renne ut.



Tomatstiklingene som stod innen i stuevinduet har kommet ut og vokser fint. Er usikker på hvor mange man bør ha i hver potte, men jeg får se litt hvordan det går.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...