Sider

onsdag 13. april 2011

Nye Tilda-punger og små grønne spirer :)

I helgen laget jeg noen små Tilda-punger til ungene (fra boken Tildas jul) ettersom de ønsket seg små lommebøker eller lignende. Det grønne stoffet med rosa blomster er et tildastoff mens resten er fra Stoff og Stil.




Nå gror og spirer det over alt og det er utrolig kjekt at det er begynt å bli vår. For endel uker tilbake sådde jeg persillefrø som jeg skal plante over i et stort lavt spann å ha på terrassen utenfor kjøkkenet. Det er så kjekt å kunne hente fersk persille når man lager mat :)
Jeg oppdaget i fjor at det gikk helt fint å ha persille i potte på terrassen til tross for at den fikk lite sol (kun morgen- og kveldssol ettersom det er nordvendt). Så det kan jeg anbefale. Reddiker var derimot mindre vellykket... de måtte jeg flytte over på sørsiden av huset.


Jeg har også sådd tomatplanter i små potter med disse "vakre" posene som små drivhus. Disse lagde jeg i forrige uke og nå spirer det :)


Karse og reddikspirer i kjøkkenvinduet har det også blitt. Kjekt å ha på brødskiven!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...