Sider

mandag 7. november 2011

Villsauull



I helgen var det julemarked i Grieghallen i Bergen. Der var det en dame som solgte villsauskinn og garn fra sin egen gård her på vestlandskysten! Dette var spennende saker og det er klart jeg måtte kjøpe litt av dette garnet :)

Her har jeg nøstet opp garnet på en ny måte som jeg fant på denne nettsiden her. Ble ganske fint i grunn, og veldig praktisk at nøstet kan stå. Jeg synes gråfargen er helt nydelig.


Ettersom garnet har gode egenskaper i forhold til å holde på varmen og er vannavstøtende har jeg begynt å lage noen hansker som jeg skal teste ut i vinter. Blir de bra skal jeg strikke noen flere til resten av familien. Garnet er ganske fett så det er ganske spesielt å strikke med det, men garnet er veldig solid så finishen blir fin.


For mer informasjon om garnet ta en titt på nettsiden her: http://www.villsauliv.no/. Her kan man også ta kontakt for å kjøpe garn og andre produkter. Masse fint her :)


I bought some new yarn. The woll is from wild sheeps of the west of Norway. The wool is very warm and water resistant. With this wool I am making some gloves for the winter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...